Land Rover Club Holland
Koppeling ledenportal Land Rover Club Holland aan Exact Online
Voor Land Rover Club Holland (LRCH) ontwikkelden wij een nieuwe ledenportal in de cloud. Deze koppelden wij via Clickker aan Exact Online. Hiermee wisselt de online ledenapplicatie direct automatisch alle gewenste en benodigde data uit met de ledenadministratie.
Veilig, praktisch en goedkoper
De LRCH wilde in 2019 overschakelen van een lokaal gehoste ledenportal naar een ledenapplicatie met koppeling aan de financiële administratie in de cloud. De club koos hiervoor om een aantal redenen: betere borging van de veiligheid van data, het gemakkelijker inwerken van nieuwe medewerkers en kostenverlaging. Voor de bestaande systemen zou de ICT-infrastructuur vervangen moeten worden en de club wilde deze nogal forse investering graag voorkomen. Hoewel koppeling aan Exact Online met Clickker voor ons geen alledaagse kost is – normaal gesproken passen wij Clickker toe bij Exact Globe en Synergy – wilden wij deze trouwe klant graag helpen om een dure infrastructurele oplossing te voorkomen.
Van lokaal naar cloud
In Microsoft-omgeving bouwden wij een nieuwe ledenapplicatie die de bestaande portal in Exact Synergy verving. Hiermee ging de portal over van de lokale server naar de cloud. Hetzelfde gold voor de financiële administratie, die overging van Exact Globe naar het meer compacte cloudpakket Exact Online. Clickker koppelt de ledenportal naadloos aan Exact Online. Het systeem koppelt data over en weer automatisch op de gewenste manier. Het nieuwe systeem vervangt het bestaande, dat wij in 2013 voor deze klant ontwikkelden en implementeerden op basis van de software die de club toen al had aangeschaft.
Klanttevredenheid
Het bestuur van de LRCH is zeer tevreden over de geboden oplossing en laat weten dat dit volledig voldoet aan alle wensen van de club: “Alles werkt naar wens en dat biedt ons grote voordelen. Zo werkt het systeem intuïtiever en simpeler, we kunnen mutaties nu vele malen sneller verwerken. Dat is voor ons een verademing. Ook pakken nieuwe medewerkers het veel gemakkelijker op. Wij zijn een vereniging met 2.600 leden, verwerken jaarlijks zo’n 5.500 facturen en vele mutaties zoals aan- en afmeldingen en adreswijzigingen. Exact Online heeft minder functies dan Globe, maar voor de genoemde werkzaamheden is dat meer dan voldoende. De voordelen voor onze club zijn significant.”